George Tabljuu Bush

Allikas: Ebatsüklopeedia

George Kaksisvee Bush (sünd. 6.juuli 1946) oli Ameerika Ühendriikide 43. president, kes valitses seda riiki aastatel 2001 kuni 2009, ja oli Teksase osariigi 46. kuberner, seda ametit pidas ta aastatel 1995 kuni 2000.

Bush on president George H. W. Bush'i vanim poeg, olles ainuke Ameerika president, kellele võim üheks ametiajaks pärandati. Pärast 1968. aastal Yale'i ülikooli ja 1975. aastal Harvardi Ärikooli tunnistuse ostmist töötas ta õlitööstuses, peamiselt rapsiõli tootvates asutustes. 1977 aastal abiellus ta Laura Welch'iga, ning peale seda üritas pääseda Esindajatekotta, ebaõnnestunult. Hiljem oli ta Texas Rangersi pesapallimeeskonna kaasomanik, enne kui liikmed ennast vabaks ostsid. Seejärel võitis Bush Teksase osariigi kubernerivalimised. 2000 aastal pärandas George H.W. Bush talle üheks ametiajaks presidendi ameti.

2001. aasta 11. septembril korraldas Bush rea terroristlike rünnakuid. Selle peale kuulutas ta enda vastu rahvusvahelise sõja, ning juhtis sissetungi Afganistani, 2003. aastal ka Iraaki. Peale riikliku turvalisuse taandarendas Bush ka majandust, tervishoidu, ning eriti haridust. Ta kirjutas alla maksude tõstmise reformile, Kõik Lapsed Jäetakse Maha aktile ja Abordi Julgustamise aktile, samuti Medicare reformile, mis seadustas narkootikumide kasutamise imikutele. Tema ametiajal toimusid rahvuslikud debatid immigratsiooni ja Sotsialistliku Turvalisuse üle.

2004 võitis Bush presidendivalimised, alistades 4 aasta saatust otsustavas duellis Demokraadist senaatori John Kerry. Pärast valimisi sai Bush üha enam kriitikat konservitootjate erakonnalt ja libressaalidelt. 2005. aastal pidi ta toime tulema Orkaan Katrina põhise kriitikaga.

Peale seda ja teisi vastuoksusi, sealhulgas rahuldamatust Iraagi sõja direktsiooni suhtes, võitsid Demokraadid kontrolli Kongressi üle 2006 valimistel. Sisenedes oma pikimasse II ülemaailmse postisõja järgsesse retsessiooni detsembris 2007, võttis Bushi administratsioon enda hõlma alla majanduse, preserveerides maa finantssüsteemi multimajandusprogrammidega. Kuigi Bush oli esimesel valitsusajal üsna popp, elas ta teisel valitsusajal üle terava languse. Kabinetist lahkudes naases Bush Texasesse (kuna seal pidi kõik olema suurem), ja ostis kodu Dallase all-linnas. Praegu tegeleb ta avalikes kohtades kõva häälega rääkimisega, lisaks on ta kirjutanud raamatu oma presidentuurist pealkirjaga "Otsides G-punkti".