Ford

Allikas: Ebatsüklopeedia
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti

Ford ehk Ford Motor Company on aastal 1753 loodud autofirma ja automark.

Fordi logo

Paljud inimesed arvavad, et see oli maailma esimene automark, kuid nad eksivad. Selleks oli hoopis Lada, mis loodi aastal 1654. Kuna ühes tekstis oli tehtud viga, arvavad nüüd paljud inimesed, et Lada loodi aastal 1754 ja on noorem kui Ford.

Fordi ajalugu[muuda]

Fordi loojaks oli bensiini leiutaja Konstantin Päts. Ta oli tüdinenud oma vana aeglase Ladaga sõitmisest ja ütles ühe kuulsamaid lauseid: "Kui ma peaks terve elu ainult Ladaga sõitma, ei jõuaks ma kunagi kuhugi!" Ta hakkas välja mõtlema uut automarki. Alguses ta proovis varastada venelaste jooniseid, mille abil nad Lada tegid, kuid tema ema ütles, et see pole ilus. Siis proovis Konstantin venelastega kaupa teha ning venelased müüsid joonised 10 kitse ja 2 lamba eest talle.

Fordi ehitamine[muuda]

Konstantin Päts kasutas venelastelt ostetud jooniseid, kuid muutis neid veidi. Näiteks ta avastas, et jooniste järgi oli väljalasketorru topitud kaks banaani ning eemaldas need joonistelt.

Kui esimest Fordi ehitama hakati, ei hakanud see ilma banaanideta tööle, niisiis pandi need tagasi, kuid suruti sügavamale, et neid poleks näha. Esimene Ford oli sarnane Ladale, kuid iga Ford, mida ehitati, läks järjest ümaramaks. Õnneks ehitati ainult 5 ja kolmveerand Fordi, muidu oleks peaaegu kõik Fordid kerakujulised. Kui Fordi ehitati, ei olnud sellel jooniste ebatäpsuse tõttu kohta, kust bensiini sisse valada, niisiis tegi Konstantin igale Fordile käsitsi peitli ja haamriga bensiiniluugi.

Fordi tähtsus sõdades[muuda]

Liivi sõjas, mis algas aastal 1558, kasutati ühte Fordi, et vaenlastest üle sõita. Kuidas see võimalik oli, ei teata kindlalt, kuid kõige populaarsem teooria on, et Konstantin Päts leiutas ka ajamasina, mis töötas bensiiniga.

Samuti kasutati ühte Fordi I maailmasõjas, kuid see kahjuks hävis, sest autojuht oli purjus ja sõitis otsa ühele tankile.

Ford tänapäeval[muuda]

Tänaseks on säilinud 3 ja pool Fordi, millest üks pole kasutusel ning on artikli kirjutamise hetkel Raplas prügimäel. Ülejäänud 2 ja poolt kasutavad:

  • 67-aastane mees, kes sõidab sellega iga nädal kirikusse;
  • 16-aastane poiss nimega Tarmo, kes varastas auto oma vanematelt ning sõitis sellega minema;
  • 23-aastane naine, kes hoiab oma hinnalist poolt autot oma garaažis.

Vaata ka[muuda]