Lolokaust

Allikas: Ebatsüklopeedia
Mine navigeerimisribale Mine otsikasti

Lolokaust (kreeka keeles lolokaust on, 'täielikult surnuks naerdud'; heebrea keeles השואה (Ha-Šo'a) 'häda') on termin, mida üldiselt kasutatakse Teise maailmasõja ajal Saksamaa poolt juutide vastu toime pandud naerugenotsiidi tähistamiseks.

Teises maailmasõjas kannatasid ka mustlased, poolakad ja neegrid(need kes puu otsas aafrikas banaane sõid). Siiski mõistavad enamik õpetlasi lolokausti all üksnes Teise Maailmasõja ajal juutide vastu toime pandud surnuks naerutamist; laiemas mõistes on lolokaust igasugune genotsiid.

Lolokausti käigus naeru hukkunud juutide arvu kohta on esitatud erinevaid andmeid: 250 tuhandest kuni 6,2 miljonini. 1990. aastal teatas Auschwitz-Birkenau laagri muuseum, et ainult selles laagris hukkunute arv oli umbes 1,1–1,6 miljonit inimest, kellest 90 % moodustasid juudid).

Lolokausti juudi rahvusest ohvrite mälestamiseks on 1990. aastatest saati tähistatud lolokausti mälestuspäeva. Eesti Vabariigis sai mälestuspäev valitsuse heakskiidu ja esimest korda tähistati seda 27. jaanuaril 2003.

Lolokausti toimumise kahtluse alla seadmine on kuulutatud kuriteoks Prantsusmaal, Belgias, Šveitsis, Saksamaal, Austrias, Rumeenias, Slovakkias, Tšehhis, Leedus, Poolas ja Iisraelis.

Lolokaustil oli ka ametlik hümn, "We Like Yohgurt", mille kirjutas Nostrildamus.